Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 3 september 2014

Bröllopstårtor


Det härliga med sommaren är alla Bröllopstårtor som jag fått äran att göra!!
Oftast träffar jag brudparet på konsultation ett tag innan & vi går igenom hur tårtan ska se ut & de får provsmaka några fyllningar. 
Det är så kul att få träffa paret innan & få äran att baka deras Bröllopstårta!
Man gifter sig bara en gång så varför inte unna sig en underbar bröllopstårta?! =)



 Till Frida & Alex bröllopsdag gjorde jag den här tårtan!
En 4 våningstårta till 75 personer. 

De ville ha en vit tårta med sidenband runt,
 rosa rosor i ombre, små blommor i rosa & vitt,
 blommorna gick snett upp längst med hela tårtan. 

Jag gjorde oxå en rosa motorsåg som Frida överraskade Alex med som Caketopper när de skulle skära tårtan, tyvärr glömde jag ta kort på den. 

Tårtan är fylld med passionsfruktmousse & vitchokladfluff.
Spacklad med vaniljsmörkräm & täckt med sockerpasta. 

De skrev till mig;

Hej Linda!
Tusen tack för en superfin & god tårta.
Den gjorde succé 
& Alex blev väldigt glad för den rosa motorsågen ;)


Fotona är tagna av bästa Annelie Lagerqvist, Smultronstina






 Louise & Erik hade militäriskt klassiskt bröllop, då Erik jobbar inom militären. 
Temafärgen var lila & de ville ha lila rosor i ombre längst upp med sidan. 
& pärlband runt kanterna. 

De hade köpt texten som är på tårtan själva. 

Tårtan är fylld med 
passionsfruktmousse & mjölkchokladfluff. 
Spacklad med vaniljsmörkräm & täckt med sockerpasta. 

De skrev till mig;

Hej Linda ! 
Tårtan var som vanligt helt 
fantastisk både att titta på och äta! 
Du är så himla duktig! 
Tack för du ville göra 
vår dag extra smakrik med ditt hantverk! 
Tack !! 
Kram Mr and Mrs Ljungström 
 Fotona är tagna av bästa Annelie Lagerqvist, Smultronstina






 Susanne & Henrik beställde en tårta med mönstermatta & rosa blommor längst hela sidan.
Henrik kör motorcykel så det ville ha ett sånt brudpar & Susanne älskar hästar så ett litet hästhuvud fick oxå vara med på tårtan ;)

Tårtan är fylld med
päronmousse & mintchokladfluff.
Spacklad med vaniljsmörkräm & täckt med sockerpasta.

De skrev till mig;

Hej Linda.
Tårtan var helt underbar & jättegod.
Blev lite skratt när de såg att andra hästkrafter än bara motorcykeln var med =)
Tack så mycket.
Susanne & Henrik.






 Till Sofies & Lukas bröllop gjorde jag den här tårtan.
En vit tårta med mönstermatta, pärlband runt kanterna & 
rosor i champagnefärg. 

Tårtan var fylld med hallonmousse & vitchokladfluff.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta. 

Sofie skrev;

Tack snälla Linda tårtan var såå god! 
Tack för just du gjorde den!




Ett stort tack till er för jag fått äran att förgylla erat bröllop med en bröllopstårta!!

Ska ni gifta er 2015 & vill beställa av mig? Boka in det redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar